بسم الله الرحمن الرحیم
تفسیر غلط جاهلان از زیارت عاشورا
باز هم جهل منحرفان و حماقت بی دینان …
جدیدا مطلبی به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است به این مضمون که …
((( شیخ طوسی در الاحتجاج میگوید:
در زیارت عاشورا و قسمت لعن پایانی آن (اللهم خص انت اول ظالم … تا اخر )
لعن اول به قابیل بعنوان کسیکه اولین نفربود که قتل را پایه گذاری کرد!
لعن دوم به پی کننده شتر صالح بخاطر اینکه اولین کسی بود که معجزه الهی را از بین برد!
لعن سوم از آن قاتل حضرت یحیی بعنوان اولین کسیکه پیامبری راسر برید!
لعن چهارم به ابن مجلم به عنوان کسیکه اولین ولی خدا رو کشت!
لعن پنجم به یزید بعنوان کسیکه اولین ولی خدا را سر برید!
،، خواهشا “،، منتشر فرمایید تا برادران اهل سنت مان فکر نکنن ما به مقدسات انها توهین می نماییم، و شیطان صفتان ازین حربه جهت تفرقه افکنی استفاده نمایند،،، )))
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باز هم جماعت ، ضد برائت منتسب به شیعه جهل خود را به نمایش گذاشتند …
به خیال از بین بردن اصل اعتقادی برائت . و به قصد ادامه ی خوش خدمتی هایشان به عمر و جماعت عمریه لعنهم الله …
هرچند انقدر این گفته واضح البطلان است که هر شیعه ای را به خنده وا میدارد و احتیاجی به نقد هم ندارد …
اما برای خالی از عریضه نبودن فقط عرض میکنیم :
اولا : شیخ طوسی رحمه الله . کتابی به نام احتجاج ندارند .
ثانیا :کتاب الاحتجاج مال مرحوم طبرسی رحمه الله است .
ثالثا: در کتاب الاحتجاج طبرسی هم مطلقا چنین مطلبی وجود ندارد .
رابعا : در هیچ یک از کتب شیخ طوسی (همچون تهذیب.استبصار. امالی .مصباح المتهجد و غیره ) چنین مطلبی وجود ندارد …
حال اصل قضیه چیست ؟!
و جهل و خیانت این جهلاء در کجاست ؟؟!!
که یک عده از اهل سنت رفتند به خلیفه عباسی گفتند که شیخ کتابی نوشته که در آن سبِّ صحابه هست، گفت: بیاورید، گفتند: در کتاب مصباحش هست، آوردند و جمله را نشان دادند، «اللهم خص انت و…»
خلیفه دستور داد شیخ را آوردند، کتابش هم حاضر شد، طبق حکم عقل و شرع، شیخ در اینجا تقیه فرمود،و گفت مراد از اولی قابیل است و مراد از دومی عاقر ناقه صالح است و مراد از سومی قاتل یحیی بن زکریاست . هر چه سنیان به خلیف گفتند شیخ دروغ میگوید و تقیه میکند . اما دلیلی بر مدعای خود ، نزد خلیفه نداشتند . و شیخ نیز به ریش انان خندید و مجلس را ترک کرد …
(قاضی نورالله شوشتری در مجالس مومنین در شرح حال شیخ طوسی نقل کرده)
(روضات الجنات جلد 6 ص 226)
حال ببینید خباثت و جهالت تا به کجا که مدعی این داستان را از قول شیخ طوسی نقل میکند تا وانمود کند که مصداق این لعن ها را شیخ و علمای شیعه و یا روایات ، به این صورت توضیح داده اند .
حال از ان بدتر اینکه ببینید خریت این جماعت تا چه حد است که با خود نمیگوید اگر واقعا منظور از این ۴ ملعون در زیارت عاشورا ، قابیل و عاقر ناقه صالح و قاتل یحیی و ابن ملجم بود . دیگر احتیاجی به تقیه در زیارت و نام نبردن از انها و کنایه گویی نبود . مگر نه اینکه این افراد را سنیان هم ملعون میدانند !
دیگر وقتی اسم ملاعینی همچون معاویه و یزید و عمر سعد و ابن زیاد و ابن مرجانه … به صراحت در زیارت امده . چه احتیاجی به کنایه گویی در این مفلوک ها هست !!!
حقا که فقط باید گفت :
الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء
و در اخر فقط یک جمله از زیارت قدسی عاشورا نقل میکنم .
والعاقل یکفیه الاشاره …
ولعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم الله فیها …