8 شوال
بسم الله الرحمن الرحیم
تفسیر غلط جاهلان از زیارت عاشورا
باز هم جهل منحرفان و حماقت بی دینان …
جدیدا مطلبی به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است به این مضمون که …
((( شیخ طوسی در الاحتجاج میگوید:
در زیارت عاشورا و قسمت لعن پایانی آن (اللهم خص انت اول ظالم … تا اخر )
لعن اول به قابیل بعنوان کسیکه اولین نفربود که قتل را پایه گذاری کرد!
لعن دوم به پی کننده شتر صالح بخاطر اینکه اولین کسی بود که معجزه الهی را از بین برد!
لعن سوم از آن قاتل حضرت یحیی بعنوان اولین کسیکه پیامبری راسر برید!
لعن چهارم به ابن مجلم به عنوان کسیکه اولین ولی خدا رو کشت!
لعن پنجم به یزید بعنوان کسیکه اولین ولی خدا را سر برید!
،، خواهشا “،، منتشر فرمایید تا برادران اهل سنت مان فکر نکنن ما به مقدسات انها توهین می نماییم، و شیطان صفتان ازین حربه جهت تفرقه افکنی استفاده نمایند،،، )))
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باز هم جماعت ، ضد برائت منتسب به شیعه جهل خود را به نمایش گذاشتند …
به خیال از بین بردن اصل اعتقادی برائت . و به قصد ادامه ی خوش خدمتی هایشان به عمر و جماعت عمریه لعنهم الله …
هرچند انقدر این گفته واضح البطلان است که هر شیعه ای را به خنده وا میدارد و احتیاجی به نقد هم ندارد …
اما برای خالی از عریضه نبودن فقط عرض میکنیم :
اولا : شیخ طوسی رحمه الله . کتابی به نام احتجاج ندارند .
ثانیا :کتاب الاحتجاج مال مرحوم طبرسی رحمه الله است .
ثالثا: در کتاب الاحتجاج طبرسی هم مطلقا چنین مطلبی وجود ندارد .
رابعا : در هیچ یک از کتب شیخ طوسی (همچون تهذیب.استبصار. امالی .مصباح المتهجد و غیره ) چنین مطلبی وجود ندارد …
حال اصل قضیه چیست ؟!
و جهل و خیانت این جهلاء در کجاست ؟؟!!
که یک عده از اهل سنت رفتند به خلیفه عباسی گفتند که شیخ کتابی نوشته که در آن سبِّ صحابه هست، گفت: بیاورید، گفتند: در کتاب مصباحش هست، آوردند و جمله را نشان دادند، «اللهم خص انت و…»
خلیفه دستور داد شیخ را آوردند، کتابش هم حاضر شد، طبق حکم عقل و شرع، شیخ در اینجا تقیه فرمود،و گفت مراد از اولی قابیل است و مراد از دومی عاقر ناقه صالح است و مراد از سومی قاتل یحیی بن زکریاست . هر چه سنیان به خلیف گفتند شیخ دروغ میگوید و تقیه میکند . اما دلیلی بر مدعای خود ، نزد خلیفه نداشتند . و شیخ نیز به ریش انان خندید و مجلس را ترک کرد …
(قاضی نورالله شوشتری در مجالس مومنین در شرح حال شیخ طوسی نقل کرده)
(روضات الجنات جلد 6 ص 226)
حال ببینید خباثت و جهالت تا به کجا که مدعی این داستان را از قول شیخ طوسی نقل میکند تا وانمود کند که مصداق این لعن ها را شیخ و علمای شیعه و یا روایات ، به این صورت توضیح داده اند .
حال از ان بدتر اینکه ببینید خریت این جماعت تا چه حد است که با خود نمیگوید اگر واقعا منظور از این ۴ ملعون در زیارت عاشورا ، قابیل و عاقر ناقه صالح و قاتل یحیی و ابن ملجم بود . دیگر احتیاجی به تقیه در زیارت و نام نبردن از انها و کنایه گویی نبود . مگر نه اینکه این افراد را سنیان هم ملعون میدانند !
دیگر وقتی اسم ملاعینی همچون معاویه و یزید و عمر سعد و ابن زیاد و ابن مرجانه … به صراحت در زیارت امده . چه احتیاجی به کنایه گویی در این مفلوک ها هست !!!
حقا که فقط باید گفت :
الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء
و در اخر فقط یک جمله از زیارت قدسی عاشورا نقل میکنم .
والعاقل یکفیه الاشاره …
ولعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم الله فیها …
یا علی
پیامبر
يا علِيُّ! لَولا أنتَ و شيعَتُكَ ما قامَ لِلّهِ دِيِنٌ؛
اى على! اگر تو و شيعيانت نبوديد، دينى براى خدا پا برجا نمى ماند .
بحار الأنوار: ج 39، ص 307
دوستی اهلبیت علیهم السلام
امام باقر عليه السلام :
حُبُّنا إيمانٌ، و بُغضُنا كُفرٌ؛
دوست داشتن ما، ايمان است و دشمن داشتنمان، كفر.
الكافي: ج1، ص188، ح12
امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام در حال طواف كعبه بود
مردی پرده خانه كعبه را گرفته و صلوات بر محمد و آل محمد میفرستاد
حضرت بر او سلام نمود. بار دوم دوباره حضرت آن مرد را دیدند ولی سلام نكردند
آن مرد جلو آمد و احترام کرد و عرض كرد:
یا امیرالمؤمنین! چرا این بار به من سلام ننمودید ؟
حضرت فرمودند: نخواستم تو را از ذكر لعن كه این بار میگفتی باز دارم
چرا كه لعن از صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله بالاتر است
سند:
مجمع النورین و ملتقی البحرین: ص 208
ابو علی خراسانی از غلام امام سجاد علیه السلام نقل می کند که او گفت:
در خدمت امام سجاد علیه السلام خلوتی داشتیم
به ایشان عرض نمودم:
از من بر شما حقی است اگر من را از احوال آن دو (عمر و ابابکر) با خبر نسازید ؟
پس حضرت فرمودند:
آن دو کافرند
و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است
بحارالانوار جلد 72 صفحه 137
بسم الله الرحمن الرحیم
قال ابوجعفر محمد بن علی علیه السلام:
حبنا ایمان و بغضنا كفر
امام باقر علیه السلام فرمودند:
دوست داشتن ما ایمان و كینه و دشمنی ما كفر است .
وسائل الشیعه حرعاملی جلد 28 صفحه 346
بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله صل الله علیه واله و سلم:
من تأثم أن یلعن من لعنه الله ،فعلیه لعنه الله
رسول خدا صل الله علیه و اله فرمودند:
لعنت خداوند بر کسی که از لعنت كردن كسی كه خداوند او را لعن فرموده و از رحمت خویش دور كرده خودداری كند
اختیار معرفه الرجال شیخ طوسی جلد 2 صفحه 811
بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی روحانی درباره لزوم برگزاری مراسم عزاداری در ایام محسنیه
بسم الله الرحمن الرحیم
قال مولانا الصادق علیه الصلوة و السلام؛ رحم الله شيعتنا، شيعتنا والله هم المؤمنون، فقد شاركونا في المصيبة بطول الحزن والحسرة…
پرواضح است بعد از شهادت خاتم النبیین و رحمة للعالمین (صلی الله علیه و آله و سلم) دشمنان خاندان مطهّر وحی صلوات الله علیهم اجمعین کمر در محو و اضمحلال آن مکتب نبوی و علوی بستند و کودتاگران سقیفه خلافت را از محور عصمت و رسالت دور کردند و بزرگترین و هولناکترین جنایت را در تاریخ بشریت رقم زده و به جمیع ماسوی الله ظلم و تعدّی نمودند. به فرموده امام ششم صلوات الله علیه: روز سقیفه و آتش زدن باب وحی الهی باب امیرمؤمنان (علیه السلام) و حسن و حسین و فاطمه و زینب و ام کلثوم و فضه: و شهادت محسن (اولین شهید مکتب علوی علیه السلام) با لگد و ضرب و شتم یگانه یادگار احمدی (صلی الله علیه و آله) بزرگترین و دردناکترین و تلخترین مصیبت بشریّت و اصل یوم العذاب است. (1)
آری این ایام، ایام هتک جمیع حرمت ها و زحمات انبیاء و اوصیاء می باشد، انّا لله و انا الیه راجعون، و از بدیهیات است در این برهۀ از زمان که دشمنان تشیع در جمیع انحاء عالم علیه فرهنگ علوی و اهل بیت متحد هستند، موالیان و دوستداران علوی و فاطمی (علیهما السلام) به فرموده امام ششم (علیه السلام) و بر طبق سیرۀ مستمرّۀ علماء ربانی ایدیهم الله تعالی و توصیه اکید حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله) و سلف ماضیۀ علما رحمهم الله باید به اقامة عزاء و ماتم اعم از برگزاری مجالس و ادامه پوشیدن لباس مشکی و بر افراشتن بیرق عزاء بعد از ماه محرم و صفر تا منتصف شب نهم ربیع المولود که آغاز امامت مولانا صاحب الزمان ارواح العالمین له الفداه و عیدالله الاکبر و فرحة الشیعة، می باشد اقدام نمایند. بدون تردید اتفاقات هفته اول بعد از ماه صفر، ریشه و اصل همه مصائب است و کسانی که سعی دارند عالماً و عامداً و چه بسا جاهلاً این ایام را تضعیف و بی اهمیّت جلوه دهند مرتکب گناهی بس عظیم هستند و الی الله المشتکی. اللهم عجّل فرجه و انصر الشیعه بفرجه آمین رب العالمین.
دفتر حضرت آیت الله العظمی روحانی (مدظله العالی)
1. قال الصادق (علیه السلام): … و ان کان یوم السقیفه و احراق النار علی باب أمیرالمومنین و الحسن و الحسین و فاطمة و زینب و ام کلثوم و فضة و قتل محسن بالرفسة اعظم و أدهی امر لانه أصل یوم العذاب / نوائب الدهور، جلد 3، ص 194.
منبع سایت معظم له به ادرس
اللهـــــــــــم العـــــــــــــن الجبت والطاغــــــــــوت